EP #031: 2017-guiden til at komme igang med 2016s buzzword: Content marketing
Download episoden
Content marketing er en stor og uoverskulig omgang. Hvor starter du, hvad laver du og hvad måler du på?
Det er emnern i episode #31 af Marketing Brief.
Vi kommer også med et tip til, hvordan du kommer foran alle andre, der starter nu ved at benytte en ny og moden content-kanal.
Find nu din niche.
– Eksempel med “online marketing”
– Gå nu længere ned og find ud, hvordan du kan skille dig ud.
Start med det du er god til. Content marketing kommer i mange former.
– Er du god til at skrive?
– Video?
– Snapchat?
– Twitter? (ahh not so much)
– Besvare spørgsmål?
– Lyd i form af podcast?
Du skal have tålmodighed.
– 10% content creation og 90% promotion de første 6 måneder
– 15% content creation og 85% promotion fra 6-12 måneder
– 20% content creation og 80% promotion fra 12-16 måneder
Det tager lang tid…. Meget lang tid.
Husk at få lavet mikrokonverteringer også selvom du ikke får meget trafik.
– Content upgrades (henvis til podcast)
– Spørg om opkald
– Retargeting / Evergreen flow
Opsæt KPI’er og udvid dem løbende i takt med, at du får mere trafik
Hvis du går igang med content marketing, skal du ikke gøre det halvt. Det bliver der simpelthen lavet for meget godt content til, at du får noget ud af det.
Kom igang med video – hvis du vil være lidt på forkant.