EP #614: Click to Message: Facebooks hurtigst voksende annonceformat lige nu

Hvorfor klikke, når du kan chatte? Facebooks “Click to Message”-format er det aller-hurtigst voksende annonceformat lige nu og har ramt 10 mia. USD om året.

Hvad kan du bruge det til, og hvorfor er det spændende?

“Annoncer, der klikker til beskeder, sender personer, der klikker på dine annoncer, direkte ind i en samtale med din virksomhed i Messenger, Instagram eller Whatsapp. Det er muligt at vælge flere forskellige beskeddestinationer (hvor din samtale vil finde sted) som f.eks. Instagram og WhatsApp, når du opretter din annonce. Dermed kan du nå ud til folk på den app, hvor der er størst sandsynlighed for, at en samtale vil finde sted.”

Eksempel på B2C case: https://www.facebook.com/business/success/lalo

Denne episode transkriberet

[00:00 – 00:17] Hej og velkommen til episode 614 af Marketing Brief. Mit navn er Emil Græskis. Og mit navn det er Helfen Tim. I dag der skal vi snakke om Meta eller Facebooks hurtigst voksende annonceformat i hele verden lige nu.

613 615