EP #464: Hvad skal du gøre lige nu for at forberede dig til Black Friday 2020?
Der er nu kun en måned til Black Friday!
Hvis I i jeres virksomhed stadig ikke har tænkt de store Black Friday-tanker, så er det nu, I skal til at komme i gang med forberedelserne til årets store forbrugerfest.
I dette afsnit af Marketing Brief varmer Emil og Halfdan op til dagen ved at give dig deres bedste tips og tricks til, hvordan du bliver 100% klar til Black Friday.
Facebook:
- Lead Ads med indsamling nu (2-3-4 kr. hvis du gør det godt)
- ViewContent-kampagner for at opbygge retargeting-lister
- Oprettelse af et feed med særligt overlay fx via Confect.io eller Facebooks indbyggede værktøj
- Events på Facebook
- Live-streaming (Coolshop)
Google:
- Forbered særlige kampagner der kun kører på dagen
- Kør RLSA-lister og byd op på folk, der kender dig i forvejen
E-mail:
- Opbyg din email liste (før og imens)
- Kampagner baseret på tidligere køb
- Bilka-strategien
Andet
- Affiliates (inkl. særlige sider, der samler Black Friday-tilbud)
- Up-sell
- Købmand (sortering, produkter, relateret produkter)
Vær opmærksom på, at du risikerer at skubbe dit salg, når du begynder at tale meget Black Friday – nogle kan udskyde deres køb.