EP #404: 5 tips til et bedre abandoned cart e-mail flow

I denne episode deler Halfdan og Emil ud af flere tips og tricks – denne gang går den på dit abandoned cart e-mail flow. Lyt med og få fem konkrete tips til at forbedre dette flow.

  1. Opsæt filtre for hvor mange penge, der er lagt i kurven for. Du kan bedre tillade dig at lokke med en rabatkode, hvis folk har lagt for 2.000 kr. i kurven end hvis det er 200 kr. Det kan du opsplitte med filtre og så sende forskellige mails.
  2. Tjek hvor lang tid der går fra folk har lagt i kurven til de køber via Facebook Analytics og Kohorter. For mange realiseres 90 % af værdien inden for 24 timer. Halfdan anbefaler 3 mails inden for 24 timer og så ingen efter det.
  3. Der er måske en grund til at folk ikke har købt. I dine mails kan du med fordel forsøge at imødekomme indvendinger og tilbyde support, så du kan hjælpe folk af med deres problem – i stedet for “bare” at mine dem om, at de skal købe igen og igen.
  4. Send mere end én mail. I Halfdans nylige test steg værdien af det samlede flow med 25 % ved at tilføje 2 mails mere (3 samlet) inden for 24 timer. Unsubscribes steg, men det var en glimrende forretning.
  5. Øg antallet af personer du kan sende ud til ved at bede om e-mail som det første – og ikke det sidste i checkoutflowet.

Kan også laves til B2B !

403 405