EP #404: 5 tips til et bedre abandoned cart e-mail flow
I denne episode deler Halfdan og Emil ud af flere tips og tricks – denne gang går den på dit abandoned cart e-mail flow. Lyt med og få fem konkrete tips til at forbedre dette flow.
- Opsæt filtre for hvor mange penge, der er lagt i kurven for. Du kan bedre tillade dig at lokke med en rabatkode, hvis folk har lagt for 2.000 kr. i kurven end hvis det er 200 kr. Det kan du opsplitte med filtre og så sende forskellige mails.
- Tjek hvor lang tid der går fra folk har lagt i kurven til de køber via Facebook Analytics og Kohorter. For mange realiseres 90 % af værdien inden for 24 timer. Halfdan anbefaler 3 mails inden for 24 timer og så ingen efter det.
- Der er måske en grund til at folk ikke har købt. I dine mails kan du med fordel forsøge at imødekomme indvendinger og tilbyde support, så du kan hjælpe folk af med deres problem – i stedet for “bare” at mine dem om, at de skal købe igen og igen.
- Send mere end én mail. I Halfdans nylige test steg værdien af det samlede flow med 25 % ved at tilføje 2 mails mere (3 samlet) inden for 24 timer. Unsubscribes steg, men det var en glimrende forretning.
- Øg antallet af personer du kan sende ud til ved at bede om e-mail som det første – og ikke det sidste i checkoutflowet.
Kan også laves til B2B !