EP #433: B2B Leadgenerering via whitepapers – learnings fra 15.000 downloads
Hvordan kan whitepapers bruges effektivt til at opbygge en værdifuld emailliste?
Hør hvilke learnings Halfdan og Emil har taget med fra 15.000 downloads af deres whitepapers og hvordan whitepapers kan bruges som et værdifuldt redskab til leadgenering.
Learnings fra vores whitepapers:
- For mange tips gør at folk ikke kan overskue det. “9 tips til” fungerer bedre end “51 tips til”. Folk vil ikke have den “ultimative guide”, men hurtige hacks.
- Meget klart payoff i emnelinjen fungerer. “Guide til SEO” er ikke godt. “Tjen flere penge med email automations” er bedre.
- En kort video hvor vi introducerer whitepaper fungerer bedre end enhver statisk kampagne.
- Facebook annoncering som emne har bare hele tiden fungeret bedre end SEO og Google Ads. Hvorfor? Måske fordi der (indtil nu) har været mindre relevant information, så vores information derfor var mere værd. Gå efter nicherne i stedet for de store og brede topics.
- Er der fokus på whitepapers fremadrettet?
Stats:
17.000 downloads Ca. 15 kr. i gennemsnitlig pris 80 % åbner materialet de beder om +12.000 permissions i dag.