EP #580: 8 kampagne-metoder til mere salg, der IKKE er rabat
Rabat er godt. Men det er også kortsigtet og brand-devaluerende. Så hvad gør du, hvis du er brand owner og gerne vil skabe mere salg her og nu – men helst IKKE vil bruge rabat?
Gift with Purchase
Køb noget hos os og få en gratis gave med lige nu.
Varianter, der kun sælges på egen shop
Den sorte Rains-jakke kan du købe alle steder – men limegrøn? Kun hos Rains.
Limited editions
Også en Rains-klassiker: Collaborations og produkter der er begrænsede i stock og hvor du kun kan købe dem hos Rains. Så køber du måske lige dine andre produkter med også, nu du er igang og har opnået fri fragt.
Gratis fragt-kampagner
Vi oplever, at en kampagne med gratis fragt er lige så effektivt som fx 10 % rabat.
Men det er også vores vurdering, at det slet ikke devaluerer brandet på samme måde.
Mange af vores kunder kører gratis fragt på alle ordrer fx 3-5 dage om ugen. Det giver os også flere små ordrer, men vi er samlet glade for teknikken.
Loyalitetsprogrammer
Klassisk.
Fri retur-kampagner
Ikke lige så effektivt og kan måske tiltrække den forkerte kundetype – men en mulighed.
Charity-kampagner
Mest en ting i USA, men en mulighed: Køb hos X og vi donerer 10 % af beløbet til en velgørende organisation, du selv vælger i checkout. Devaluerer ikke brandet – tværtimod. Men stadig et incentive her og nu.
Buy one, get one-kampagner
De klassiske BOGO-kampagner.
Bedre for average order value end at give 40 % i rabat.
Buy one, get one. Lidt ala gift with purchase, men effektivt bare en rabat, der ikke involverer en procentsats.