EP #604: SMS Marketing

SMS er en af de lidt ‘glemte’ markedsføringskanaler. Men den kan være ekstremt effektivt, hvis brugt rigtigt.

  • Hvad kendetegner SMS’er?
    • +90 % åbningsrate
    • Koster ca. 20 ører per udsendt SMS i Danmark
    • Føles mere intimt – derfor også større risiko end e-mail
  • Indsamler du lige nu SMS permissions i checkout?
  • Hvornår skal man sende ud? Særlige anledninger:
    • Black Friday, Valentinsdag, Mors dag, Fars dag etc.
    • Andre store udsalgsperioder
    • 4-6 gange om året er rimeligt ukontroversielt
  • Halfdans erfaringer: Kunder der trækker kvarte og halve millioner per udsendelser – men også er varsomme med at gøre det.

Hvis vi havde en webshop? 100 % – men ikke så tit. Opbygning af listen passivt er nøglen.

Denne episode transkriberet

[00:30 – 00:48] Jeg hedder Marcus Engbreth, mit navn er Halfdan Simen. Og mit navn er Emil Christensen. I denne her episode skal vi snakke om noget så oldschool som SMS markedsføring. Det er jo sådan lidt en af de glemte markedsføringskanaler, Halfdan, men den er jo ufattelig effektiv.
[00:48 – 01:08] Og nu skal jeg jo passe på, at det ikke bliver ananas-jarnjuicy, med at Drip jo har SMS som et produkt, men jeg ser bare alt for mange, som tænker, at SMS er noget oldschool markedsføring, og det virker ikke længere. Er det noget, I ser i Obsidian, og er det overhovedet noget, I har som en service?

603 605