EP #606: 4 tekniske metoder til at få mere ud af Google Ads

Google Ads er så godt, som du gør det til.

Du kan gøre flere ting for at give dig selv bedre indblik i dine resultater – og at give algoritmen bedre datainput, så den leverer flere resultater til dig.

Step 1: Serverside tagging (med Enhanced Conversions)

Vi sporer 20-30-40 % mere omsætningsværdi ved implementering af serverside via Google Tag Manager. Det er billigt at implementere og gør øjeblikkeligt dine kampagner bedre.

Step 2: Fra ROAS til POAS

Hvis du er e-commerce kan du bruge værktøjer som fx Profitmetrics til at gå fra ROAS til POAS. Du kan justere budgivningen efter de kampagner, der skaber den største profit for dig, for det er ikke nødvendigvis dem, der skaber den største ROAS.

Step 3: Opsætning af Offline Tracking

Hvis du arbejder med leads, hvor at du ikke nødvendigvis måler slutværdien, men blot en kontaktformular-udfyldning, kan du bruge Offline Tracking til at skyde faktisk omsætningsdata ind i Google Ads.

Du har fået 10 kontaktformular-udfyldninger – men hvor meget omsætning? Det kan faktisk lade sig gøre at indskyde. Der findes native integrationer i fx HubSpot, men ellers kan du kode det selv eller bruge Zapier.

Step 4: Mål nye vs eksisterende kunder

I Advantage+ på Facebook har du mulighed for at skelne penge brugt mellem nye og eksisterende kunder. Det kan du også gøre i Google Ads ved at uploade dine kundelister. Du kan både byde højere eller lavere for eksisterende kunder, men også optimere dine kampagner til fx kun at levere nye kunder, du kan realisere en højere livstidsværdi på.

Denne episode transkriberet

[00:00 – 00:17] Hej og velkommen til episode 606 af Marketing Brief. Mit navn er Emil Christ. Og mit navn er Halben Tim. I den her episode skal vi snakke om fire meget konkrete ting, man kan gøre for at få mere data ind i Google Ads.

605 607