EP #63: De første 100 kunder i et SaaS


Emil er CMO i SaaS-startuppet Sleeknote. De har i dag (langt) mere end 100 kunder – men de 100 første er som bekendt de sværeste.

I EP #64 af Marketing Brief taler Halfdan og Emil om at få de første 100 kunder og andre overvejelser i et nyt SaaS-startup.

Det er relevant både for dig med et SaaS – men også dig, der sælger en særlig ydelse i øvrigt.

  • Du skal behandle alt short-term.
    • Eksempelvis skal du klare alt kundeservice selv. Istedet for at sætte avanceret drip-campaigns og triggers op, skal du blot gøre det manuelt.
    • Følg op på hver eneste bruger selv. Spørg dem altid til, hviken problemstilling dit produkt reelt løser for dem.
    • Pas på din målgruppe. Eksempel med Sleeknote, hvor vi først henvendte os til alle som havde et website. Meget stor målgruppe, som ville have forskellige ting.
    • Brug dit eget netværk aktivt. Her fik/får vi stadig rigtig mange kunder.
    • Do things that don’t scale (Personlig hilsen fra Mogens som eksempel)
  • Hustle (cold email, cold call)
  • Hvad skal prisen være for mig produkt? Spørg dig selv: Hvad er mit produkt værd? Gang nu det tal med 3-5… Så har du din pris.

Hvis du aldrig taber en kunde på pris, så er du for billigt (i min bog)

62 64