Extended: Content Marketing for B2B-Virksomheder

Sleeknote og Obsidian er to eksempler på inbound drevne B2B-virksomheder. For begge gælder det, at +95 % af omsætningen kommer fra inbound marketing, der i begges tilfælde er drevet i høj grad af content marketing.

Men her hører lighederne også op, da Sleeknote har valgt en tilgang med både paid og organic, hvor Obsidian næsten kører rent paid og anser organic som en bonus, de ikke kan regne med.

I denne episode af Marketing Brief Extended går vi i dybden med content marketing for B2B-virksomheder. Hvorfor, hvordan gør du og hvad er vores bedste tips? Lyt med her:

Agenda:

Før du skriver

– Data
– Platforme – lyd, video og tekst; whitepaper, webinar
– Tænk over linkbuilding før du begynder at skrive

Imens du skriver

– Pain point SEO (giver flere konverteringer)
– Originalt, case-baseret og personligt indhold
– Personlighed (brand storytelling)

Efter (distribution)

– Content promotion
– Konverteringer?
– Repurpose Content
– Content relaunch
– Paid distribution