EP #656: AI Tool Time: Video-avatars & Oversatte videoer til 15 sprog med 1 klik
I episode 656 af Marketing Brief tager værterne, Halfdan og Emil, lytterne med på en “tool time”. De introducerer et nyt værktøj ved navn HeyGen, der bringer AI og videoer sammen på en innovativ måde. Værterne deler deres entusiasme for forskellige SaaS-værktøjer og fremhæver, hvordan HeyGen skiller sig ud.
Denne episode transkriberet
I episode 656 af Marketing Brief tager værterne, Halfdan og Emil, lytterne med på en “tool time”. De introducerer et nyt værktøj ved navn HeyGen, der bringer AI og videoer sammen på en innovativ måde. Værterne deler deres entusiasme for forskellige SaaS-værktøjer og fremhæver, hvordan HeyGen skiller sig ud.
Diskussionen tager afsæt i et LinkedIn-opslag fra Juan, hvor han præsenterer en video lavet af HeyGen. Denne video er unik, da den er skabt af et script uploadet til værktøjet, hvilket resulterer i en AI-avatar af Juan, der præsenterer et kommende webinar. Værterne reflekterer over den imponerende nøjagtighed af avatareren, selvom der er små sproglige nuancer.
Emnet bevæger sig derefter mod HeyGen primære funktioner. Et aspekt er muligheden for at oprette AI-avatarer baseret på optagede videoer. Processen indebærer optagelse af en fem-minutters video, hvor brugeren instrueres og godkender avataroprettelsen. Dette gør det muligt for brugere at generere videoer ved blot at uploade scripts.
Halfdan og Emil udforsker anvendelsesmulighederne og diskuterer potentialet i forhold til omkostningseffektivitet. De nævner, hvordan HeyGen kan være ideel til oprettelse af boarding videoer til SAS-værktøjer eller lignende, hvor store mængder videoindhold skal produceres hurtigt og omkostningseffektivt.
En bemærkelsesværdig funktion, som værterne er særligt begejstrede for, er HeyGen evne til at oversætte videoer til 15 forskellige sprog. Dette åbner for mulighederne for at lave lokaliseret indhold uden at skulle gennemgå en dyr og tidskrævende oversættelsesproces.
Diskussionen tager en dybere drejning, da værterne deler deres egne erfaringer med at bruge HeyGen til at oversætte videoer. De fremhæver, hvordan denne funktion har potentiale til at revolutionere markedsføring ved at gøre det nemmere at levere lokaliserede videoer til internationale målgrupper.
Afslutningsvis reflekterer værterne over, hvordan HeyGen indførelse kan ændre landskabet for videoindhold i markedsføringen. De betragter det som et potentiale for at gøre indgangsbarrieren for kvalitetsvideoindhold lavere, samtidig med at det skaber nye krav for dem, der ønsker at skille sig ud.
Episoden slutter med en opsummering af værterne og en opfordring til lytterne om at deltage i Marketing Briefs Facebook-gruppe.