EP #582: Vi ser 2018-priser på Facebook lige nu: Sådan kan du udnytte det
CPM-priserne for Obsidians kunder er lige nu ca. 20 % lavere end det var for et år siden.
(Kilde: facebookannoncering.dk)
Årsagen er en kombination af 2 ting:
- iOS14 / ATT har trukket penge ud af markedet pga. manglende indsigt i resultaterne.
- Makroøkonomisk svær periode, inflations-tal, recessions-risiko m.v. betyder at nogle virksomheder bruger færre penge.
Det er en kæmpe mulighed.
Vi ser lige nu 2018-priser på bl.a. leadgenerering.
Hvordan udnytter du perioden lige nu?
Hvad er udfordret?
- Direkte salg
Hvad er ikke udfordret?
- Leadgenerering
- Videovisninger
- Brand Awareness
Hvad gør vi helt konkret mere af lige nu?
- Konkurrencer til leadgenerering for e-commerce / direct-2-consumer
- Leadgenerering via whitepapers m.v.
- Ikke webinars i sommerferien – kræver for meget, folk er ikke på kontoret mm.