EP #92: 3 autoresponder e-mail flows alle webshops bør have
Download episoden
Autoresponders er fantastiske. Du opsætter dem en gang, og så bliver de ved med at sælge for dig igen og igen.
I EP #92 af Marketing Brief taler Halfdan og Emil om 3 autoresponder-flows, alle webshops bør have. De vil tjene sig hjem igen. Det er bare et spørgsmål om tid. Ofte et spørgsmål om kort tid.
Lyt med her.
Abandonment Cart Email Series
– 67% af alle shopping carts bliver abandoned (UK undersøgelse) https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate
– Recovery % på alt i mellem 7-40%
– Dansk lovgivning (øv)
Email 1: Reminder (ingen rabat!)
Email 2: Objections – spørg. Hvorfor har du ikke købt disse endnu?
Email 3: Discount
Velkomst email til nyhedsbrevet
– Jeg har lavet en hjemmelavet tragt model
– Opbyg relationship og opsæt foventer
– Giv værdi og fortæl om core pain points
– Vis løsningen på dit produkt
– time to buy sequence
Her er et godt eksempel, hvor folk laver fejl.
– Du sælger madrasser
– Du kan skrive om madrasser –> fordi du sælger madrasser
– Madrasser sover folk ofte på –> Så du kan skrive om søvn
– Søvn er relateret til mange ting. En af dem er eksempelvis A og B mennesker.
– Dine madrasser hjælper individer med at sove bedre, så du kan skrive om videnskaben om søvn.
Du sælger ikke dit produkt – men løsningen vi alle er interesseret i. Jeg gider ikke se på dine 1.000 forskellige madrasser.
Re-engagement email serie
– Begynd med en reminder: Vi savner dig?
– Følg op med tilbud
– Information om at de vil blive slettet
– Slet dem