EP #564: Hvilken Social-platform er bedst til Brand Awareness?
Obsidian har for nyligt været med til at køre en stor brand awareness-kampagne for en fremadstormende dansk virksomhed.
Det har givet et godt indblik i, hvilke(n) sociale platform(e), der er bedst til upper funnel, når du skal langt ud og banke et budskab ind.
Learnings:
- Facebook med klart lavest unique CPM af alle platforme. Twitter og Reddit var også attraktive. Til gengæld var TikTok, Snap og særligt LinkedIn katastrofale. Lav CPM, men meget høj frekvens meget hurtig.
- Twitter var en positiv overraskelse. +300.000 personers reach i Danmark, den anden-højeste “video completition rate” af alle platforme, laveste CPM, anden-laveste unique CPM.
- LinkedIn var skidt. 1.500-3.000 kr. i unique CPM og en video completition rate på 1/10 af Facebooks!
- På Facebook lavede vi to kampagner: Reach og brand awareness.
- Reach havde en lavere CPM-pris, en lavere unique CPM og en højere video completition rate end Videovisninger som kampagnemålsætning!
Halfdans anbefaling
Facebook er #1. Twitter og Reddit er #2. Snap og TikTok er #3. LinkedIn er sidst og kun for desperadoer.