EP #547: 10 tricks til større organisk reach på LinkedIn fra ny kæmpe undersøgelse
Richard van der Blom udgiver hvert år Annual LinkedIn Algorithm Report Edition.
Her er 10 af vores yndlings takeaways om, hvordan du får mere impact på LinkedIn fra undersøgelsen:
- Under 5 % af LinkedIns medlemmer bidrager med indhold. Hvis du udgiver indhold regelmæssigt er du allerede en del af en eksklusiv skare.
- LinkedIns nye ‘Creator Mode’ giver IKKE højere Reach – stik imod hvad LinkedIn selv siger.
- I 2021 har LinkedIns brugere fået i gennemsnit 20 % mindre reach – er det større konkurrence eller færre visninger? Halfdan gætter større konkurrence.
- Det ideelle antal hashtags målt på antallet af interaktioner er mellem 3 og 5 stk.
- Personligt indhold er konsekvent #1 målt på interaktioner.
- “Dwell time” betyder meget. Få folk til at trykke på “Læs mere”-knappen; brug en pil i dine slides; eller skriv slet og ret længere indhold, så folk bruger mere tid på dine opslag.
Tricks til mere dwell time:
Afstemninger: +80-100 %
Video: +5-10 %
Opslag med eksterne links: -10 %
Opslag med mindre end 3 linjers tekst: -15 %
- At få folk til at trykke på “Læs mere” betyder mere for LinkedIns algoritme end at folk “Liker” opslaget!
- Øg dit Social Selling Index (HTI er 69/100).
- Polls og Document Posts er de bedste formater. LinkedIn Articles (lol) og opslag med eksterne links har mindst Reach.
- Opslag der bliver redigeret inden for den første time får 25 % mindre reach. Ram rigtigt første gang eller slet og publicer igen.