EP #530: Hvordan skal du arbejde med åbningsrate efter iOS15?

Vi er blevet vant til at snakke om iOS14, men nu skal vi også til at snakke om iOS15-opdateringen, som bliver implementeret i september 2021. 

I denne episode af Marketing Brief snakker vi nemlig om, hvordan du kan arbejde med din åbningsrate efter iOS15. Opdateringen har indflydelse på vores arbejde med Email Marketing.

Så lyt med i denne episode, hvor vi fortæller mere om, hvilken indflydelse den egentlig får. 

Kort opsummering: 

  1. Tracking pixels blokeret by default 
  2. Ingen IP tracking 
  3. HideMyEmail 
  • Du har aldrig kun skulle kigge på åbeningsrate – nu skal du slet ikke 
  • Du kan stadigvæk track “clicks” 
  • Deliverability (lead kvalitet, sender reputation, lister) 
  • Mål kampagner og ikke åbningsrater — det er jo det samme budskab, som du kan sende til folk. Du mister bare noget tracking, som langt de fleste har fejlanalyseret på alligevel 

Hvad er endnu vigtigere herfra? 

  1. Segmentering – nu er det endnu vigtigere at sende mails til de rigtige personer, for åbningsraten fortæller dig ikke, om det er forkert. 
  2. Obsidian forsøger at ‘hacke’ engagement. Mange mails er blot ‘svar her’ som action og ikke et linkklik. 
529 531