EP #530: Hvordan skal du arbejde med åbningsrate efter iOS15?
Vi er blevet vant til at snakke om iOS14, men nu skal vi også til at snakke om iOS15-opdateringen, som bliver implementeret i september 2021.
I denne episode af Marketing Brief snakker vi nemlig om, hvordan du kan arbejde med din åbningsrate efter iOS15. Opdateringen har indflydelse på vores arbejde med Email Marketing.
Så lyt med i denne episode, hvor vi fortæller mere om, hvilken indflydelse den egentlig får.
Kort opsummering:
- Tracking pixels blokeret by default
- Ingen IP tracking
- HideMyEmail
- Du har aldrig kun skulle kigge på åbeningsrate – nu skal du slet ikke
- Du kan stadigvæk track “clicks”
- Deliverability (lead kvalitet, sender reputation, lister)
- Mål kampagner og ikke åbningsrater — det er jo det samme budskab, som du kan sende til folk. Du mister bare noget tracking, som langt de fleste har fejlanalyseret på alligevel
Hvad er endnu vigtigere herfra?
- Segmentering – nu er det endnu vigtigere at sende mails til de rigtige personer, for åbningsraten fortæller dig ikke, om det er forkert.
- Obsidian forsøger at ‘hacke’ engagement. Mange mails er blot ‘svar her’ som action og ikke et linkklik.