EP #524: 7 tips til en bedre præsentation (baseret på hundredvis af præsentationer)

I denne episode af Marketing Brief snakker vi om 7 tips til en bedre præsentation. Præsentationen er afgørende for, om folk forstår pointerne – og om de overhovedet vil deltage. Både i salgs-, marketing- og internt regi er en god præsentation uden tvivl en vigtig egenskab.  

Vi håber som altid, at du har lyst til at lytte med! 

  1. Du skal ikke have flere “konklusioner/pointer” på samme slide — medmindre det er dit opsummeringsslide i slutningen af din præsentation
  2. Opbygning
    • Din anbefaling
      • Begrundelse 1
        • Insight
        • Insight
      • Begrundelse 2
        • Insight
        • Insight
      • Begrundelse 3
        • Insight
        • Insight
    • Hvis du bygger den omvendt med “insight, begrundelse og anbefaling”, så vil du sidde og tænke over, hvad anbefalingen er igennem hele præsentationen
  3. Gentag din anbefaling og dit budskab løbende
  4. Undgå for mange bullets
  5. Hvis du bruger visuelle elementer — sørg for de er simple (fjern unødvendige labels, beskrivelser, grids, annotation på dit argument osv.)
  6. The rule 3: https://medium.com/lessons-from-mckinsey/the-rule-of-3-c1cd82dbc96e
    • McKinsey, konsulent
    • 1. Your argument gets their attention and is memorable
      1. You are forced to choose the 3 most important reasons
      1. You sound more structured, confident and decisive when you speak
  7. Flow imellem slides (data, personlighed, humor, konkrete takeaways)

Bonus:

  • Download af slides i starten
  • I får tilsendt slides
  • Opsummering i slutningen af key takeaways (det giver følelsen for modtageren, at de har lært noget nyt)
  • Øh!
  • Involvering af publikum
  • Nikotintyggegummi 🙂
523 525