EP #465: Hvornår skal du optimere efter Reach på Facebook?
Målsætningen “Reach”, eller rækkevidde på dansk, er den mest misbrugte kampagnemålsætning på Facebook.
Fra et performance marketing perspektiv kan Reach stort set aldrig anbefales at bruge. Dog er der et par enkelte undtagelser, som er gode at kende til.
Så hvornår kan det være en god idé at bruge Reach?
Få svaret her!
Udgangspunktet: Aldrig.
Med Reach får du de billigste placeringer på de billigste tidspunkter og de billigste personer. Det er sådan, du opnår en lav CPM.
Undtagelser:
- Du har et super snævert uploadet- eller retargeting-annonce og ønsker at komme ud til alle uanset hvad (men risikerer ikke at komme ud til de vigtigste personer i målgruppen)
- Du bliver målt på Reach og er vitterligt ligeglad med hvad du får for dine penge.
- Du vil gerne styre frekvensen på din annoncering. Det kan lade sig gøre med Reach.
Alternativ til Reach:
Brand Awareness. Det er også upper funnel med en lav CPM, men forskellen er, at Facebook løbende spørger dem der har set annoncen om de kan huske den via små surveys. Leveringen bliver optimeret til de personer, der svarer ja til det spørgsmål.