Extended: Online marketing til e-commerce
SEO, Google Ads, Facebook Ads, E-mail marketing, marketing automation … der er mange trafikkanaler, når du arbejder med e-commerce.
Den her Extended-episode handler om online marketing til e-commerce. Vi kommer med vores bedste tips og prioriteringer til at bygge en profitabel forretning.
Vi er ikke kommet ind på affiliate marketing i denne episode. Den får sin egen ved lejlighed. Tjek også Marketers.dk, hvis du er interesseret i emnet.
Agenda:
Intro
- Amazon har bygget den største webshop (i vesten) på hurtig levering, stort sortiment og pris
Platform
- Hvis du skulle vælge en ny i dag? (SHOPIFY)
SEO
- Giver SEO mening?
- Linkbuilding
- Onsite (Hastighed, kategorier m.v.)
- Google går VÆK fra webshops – overvej eksterne sider i stedet
Google Ads
- Shopping
- Smart Shopping (skal stå for 80 % samlet)
- Search Ads
- Display (remarketing)
- YouTube (laver mange gode ting lige nu)
Facebook Ads
- Dynamisk retargeting
- Dynamisk push
- Lead Ads og opbygning af et aktiv
- Kampagner med enkelte produkter
E-mail marketing
- Velkomstmail
- Abandoned cart
- Browse abandonment
- Winback
- Løbende kampagner
Kundeservice
- Bonjoro
- Trustpilot
- Chat
- Emailsvar
Hvordan vinder du i fremtidens e-commerce?
- Egne produkter / brands
- Du kan ikke out-amazone amazon
- Lad være med at konkurrere på pris; alle undtagen én taber (og det er ikke dig)
- Fokus på det, der virker