Extended: Online marketing til e-commerce

SEO, Google Ads, Facebook Ads, E-mail marketing, marketing automation … der er mange trafikkanaler, når du arbejder med e-commerce.

Den her Extended-episode handler om online marketing til e-commerce. Vi kommer med vores bedste tips og prioriteringer til at bygge en profitabel forretning.

Vi er ikke kommet ind på affiliate marketing i denne episode. Den får sin egen ved lejlighed. Tjek også Marketers.dk, hvis du er interesseret i emnet.

Agenda:

Intro

  • Amazon har bygget den største webshop (i vesten) på hurtig levering, stort sortiment og pris

Platform

  • Hvis du skulle vælge en ny i dag? (SHOPIFY)

SEO

  • Giver SEO mening?
  • Linkbuilding
  • Onsite (Hastighed, kategorier m.v.)
  • Google går VÆK fra webshops – overvej eksterne sider i stedet

Google Ads

  • Shopping
  • Smart Shopping (skal stå for 80 % samlet)
  • Search Ads
  • Display (remarketing)
  • YouTube (laver mange gode ting lige nu)

Facebook Ads

  • Dynamisk retargeting
  • Dynamisk push
  • Lead Ads og opbygning af et aktiv
  • Kampagner med enkelte produkter

E-mail marketing

  • Velkomstmail
  • Abandoned cart
  • Browse abandonment
  • Winback
  • Løbende kampagner

Kundeservice

  • Bonjoro
  • Trustpilot
  • Chat
  • Emailsvar

Hvordan vinder du i fremtidens e-commerce?

  • Egne produkter / brands
  • Du kan ikke out-amazone amazon
  • Lad være med at konkurrere på pris; alle undtagen én taber (og det er ikke dig)
  • Fokus på det, der virker