EP #243: Vores bedste tips til at minimere churn
Churn er den store modstander i enhver subscribtion-baseret forretning. Sleeknote er 100 % abonnement og Obsidian er 3/4 – og derfor er det at minimere churn essentielt i begge forretninger.
I EP #243 får du – i sædvanligt komprimeret format – vores bedste tips til at minimere dit churn, hvad end du er SaaS eller konsulentvirksomhed.
- Tag de rigtige kunder ind fra starten af
- Vær fleksibel i down-perioder som juli og december
- Varierende produkter – vi kan både eksekvere, hjælpe med konsulentsparring eller undervise med Academy
- Gør tilfredsheden kvantificerbar med NPS
- Skab lynhurtigt værdi (første måned for os)
- Customer Churn %
- Revenue churn vigtigere
- Kundeservice metrics
- Product metrics (Mixpanel)
- Email trigger flows baseret på actions de foretager sig / ikke foretager sig
- NPS
- Spørg efter feedback (end trial, de blev kunder, de churned, ring til dem)
- Milestone (tshirts, emails, opkald, personlig besked)