EP #57: Case: ErgoPartner – E-mail marketing & Facebook annoncering


Download episoden

Download episoden

Hvor langt kommer du med et par timers konsulentarbejde? Det finder vi ud af nu.

Halfdan og Emil har i Facebook-gruppen Marketing Brief VIPs udtrukket en vinder af en konkurrence om et par timers konsulenthjælp. Vinderen blev Ergopartner, der sælger ergonomisk kontorudstyr.

I EP #57 fortæller Halfdan og Emil om, hvad de vil lave på hhv. Facebook og e-mail – og så gør de det.

Om en måned udgives en opdateret episode med foreløbige resultater.

Lyt med på planen her.

Oprydning af email database
– Oprydning i deres nyhedsbrev med 13.000 tilmeldinger
– 6.500 har ikke åbnet de sidste 10 nyhedsbreve
– Send reactivation campaign og slet herefter
– De sender ca. 4 nyhedsbreve ud om måneden (1 om ugen)

Segmentering efter
– Nysgerrige (har åbnet de sidste 5 – men ikke klikket)

UTM struktur SOP
– De bruger i dag ikke kampagnesporing, hvilket er meget kritisk.
– Jeg vil opsætte et dokument, hvor jeg laver en UTM struktur, som de blot skal følge hver gang de laver kampagner på forskellige medier.

Email struktur
– De har i dag et automatiseret email flow, hvor de ikke prøver at sælge deres produkt
– De viser ikke, hvad jeg reelt får ud af deres produkter – blot tips.
– Vis kunder som er glade for deres produkter og hvad det har gjort for dem
– Typisk fejl webshops laver: De viser ikke, hvad du får ud af produkterne – de viser dem kun
– Jeg vil lave frame-struktur til et nyt automatiseret email flow. Jeg kan ikke skrive deres emails – men jeg sætte det hele op, så de blot skal udfylde indhold i deres nye email flow. Her vil der være fokus på reelt at skabe værdi og SALG.

Facebook:

Problemer med konverteringssporingen – tilføj UTM til Facebook

Re-upload NB-liste og brug den

Annoncer på Instagram

Målret HR-ansvarlige ud fra jobtitler med Reach

56 58