EP #131: Hvorfor Facebook og Google Analytics ALDRIG vil blive enige – og hvorfor Facebook har mere ret (People based vs. Cookie based tracking)


Download episoden
Hvis du evaluerer effekten af dine Facebook-kampagner i Google Analytics, vil du aldrig se det fulde billede. Ikke fordi at Analytics ikke vil – men fordi, Analytics ikke kan.

Facebooks annoncerapportering er people based. Analytics er cookie based.

Forskellen – og hvorfor cookie based om nogle år forhåbentligt er noget vi griner af som en sjov del af fortiden på niveau med Buffalo-sko og neck chokers – kommer Halfdan og Emil ind på i EP #131 af Marketing Brief.

Relaterede episoder:

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.