EP #353: Klik til 0.5 kr. pr. stk. med Gmail Ads feat. Anders Qwist

Gmail Ads er den mindst brugte Google Ads-placering.

Men den kan i nogle brancher være super effektiv – særligt kombineret med Custom Intent-målretning.

Hør mere om Gmail Ads, hvordan du kan bruge dem og hvilke virksomheder, det giver mening for.

Anders Qwist – Seniorkonsulent i Obsidian Digital – deler ud af rig erfaring.


Gmail Ads er den mindst brugte Google Ads placering
I dag skal vi snakke om Gmail ads, vi har i dagens episode besøg af Anders Qwist. Anders arbejder hos Obsidian Digital, hvor han er specialist i Google Annoncering. Anders Qwist er ekspert indenfor Gmail Ads.

Gmail Ads er en annonce, som findes inde i din indbakke på Gmail. Når du er i din indbakke, vil du få en annonce, som vises i toppen af indbakken.

Hvordan fungere Gmail Ads?

Gmail Ads fungerer kun på bruger, som har oprettet tabs.

  • Sociale netværk
  • Promoveringer
  • Vigtig mails.

    Når de vises i indbakken, ser du MAX 1-2 annoncer per tabs.

Fordelen ved Gmail Ads

Fordelen ved Gmail ads, er at du får billige CPC (Cost Per Click) priser på 0,5 til 1 kr. Derudover ligger CTR (Click Through Rate) på omkring 40-50 % af brugerne, der åbner.

Hvem skal bruge af Gmail ads?

Anders Qwist har erfare, at virksomheder i låne branchen, har stor succes med Gmail Ads. Deres search ads priser er høje, så det kan bedre betale sig, at annoncere på Gmail ads.

E-commerce på Gmail Ads

Hvis du ejer en E-commerceforretning, burde du overveje Gmail Ads. Du kan bruge Gmail Ads til at push dine udsalgsvarer og rabatter på Black Friday, da CPC’en er lav, så du kan nå langt ud med et lille budget.

Tak fordi du lyttede med i vores episode omkring Gmail Ads.

Har du lyst til at høre mere med Anders Qwist, kan du lytte til vores podcast omkring Youtube Annoncering, hvor han også optræder som gæst.

Andre spændende episoder: