EP #041: (Revolutionen, der er) Facebook Lead Ads


Download episoden
I Obsidian Digital bruger Halfdan og de andre på Team Social flere penge på Lead Ads end trafikgenererende annoncer i dag.

Det er fordi Lead Ads giver mulighed for at skaffe leads til en brøkdel af den tidligere pris.

Halfdan og Emil har tidligere talt om Lead Ads, men nu dedikerer vi en hel episode og 10 minutter til best practice og tips til brugen af det fænomenale annonceformat.

  • Lead Ads på tidligere Lead Ads (meta)
  • Lead Ads til videoer, Canvas, retargeting
  • Start med at bede om ingenting – hvis ukvalificeret, bed om mere og oplys mere
  • Zapier & LeadsBridge
  • Tilbud og konkurrencer virker for B2C
  • Dødssynd: “Tilmeld nyhedsbrev”
  • Look-a-like case med Dyrberg/Kern – 4x mindre pris på rette audience
    • LAL på dine nyhedsbrevstilmeldinger
    • LAL på website visitors
    • LAL på betalende kunder
    • Tilbyd værdi eller noget ekstra

    Retargeting på blog (exclude newsletter subscribers)
    —> De har ikke downloadet content upgrade –> Lead ad

    Du har snakket til en konference
    —> Lav ressource page i dine slides —> Lead ads mod dem

    Gå ind på marketingbrief.dk
    —> Retargeting med Halfdans fremragende bog + Sleeknote 14 dage

    • Zapier (igen igen igen)
    • Det kan virke for alle forretninger
    • Brug personer
    • Vi er begyndt at spørge til telefonnr = bedre leads men højere lead pris
040 042