EP #225: Sådan laver du et Content Audit


Download episoden
Et content audit har til formål at identificere svagt performende content – så du har mulighed for at rette op på det.

Det er noget særligt Sleeknote arbejder meget med – seneste eksempel er deres guide til Facebook Lead Ads.

Hør med her hvordan det svage indhold blev identificeret – og husk næste episode om, hvad du så faktisk kan gøre ved det.

  • Webmaster tools (Søgetrafik > Søg i Analytics > vælg CTR/Eksponeringer/placering > Vælg sider istedet for foerspørgsmålet.
  • Export til spreadsheet
  • Smid url’erne ind i Ahref og se, hvad du RANKER + LINKS LÆNGDE for på de pågældende landingpages og derefter ind med data’en i spreadsheet
  • Hvad skal du kigge efter nu? Position 6-20 /volume / CTR / outdated / bounce-rate / duration time

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.