EP #92: 3 autoresponder e-mail flows alle webshops bør have



Download episoden
Autoresponders er fantastiske. Du opsætter dem en gang, og så bliver de ved med at sælge for dig igen og igen.

I EP #92 af Marketing Brief taler Halfdan og Emil om 3 autoresponder-flows, alle webshops bør have. De vil tjene sig hjem igen. Det er bare et spørgsmål om tid. Ofte et spørgsmål om kort tid.

Lyt med her.

Abandonment Cart Email Series
– 67% af alle shopping carts bliver abandoned (UK undersøgelse) https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate
– Recovery % på alt i mellem 7-40%
– Dansk lovgivning (øv)

Email 1: Reminder (ingen rabat!)
Email 2: Objections – spørg. Hvorfor har du ikke købt disse endnu?
Email 3: Discount

Velkomst email til nyhedsbrevet
– Jeg har lavet en hjemmelavet tragt model
– Opbyg relationship og opsæt foventer
– Giv værdi og fortæl om core pain points
– Vis løsningen på dit produkt
– time to buy sequence

Her er et godt eksempel, hvor folk laver fejl.
– Du sælger madrasser
– Du kan skrive om madrasser –> fordi du sælger madrasser
– Madrasser sover folk ofte på –> Så du kan skrive om søvn
– Søvn er relateret til mange ting. En af dem er eksempelvis A og B mennesker.
– Dine madrasser hjælper individer med at sove bedre, så du kan skrive om videnskaben om søvn.

Du sælger ikke dit produkt – men løsningen vi alle er interesseret i. Jeg gider ikke se på dine 1.000 forskellige madrasser.

Re-engagement email serie
– Begynd med en reminder: Vi savner dig?
– Følg op med tilbud
– Information om at de vil blive slettet
– Slet dem

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.