EP #338: Whitepapers vs. Webinars vs. Fysiske events i din B2B Markedsføring

Både Sleeknote og Obsidian arbejder meget med leadgenerering til sig selv. Det er kernen i begge virksomheder. Du kan ikke drive et bureau på +30 ansatte med en halv sælger uden virkeligt at være skarp på din egen marketing.

Tidligere har whitepaper-downloads været et fokusområde for særligt Obsidian, men det ændrer sig nu i efteråret 2019. Sleeknote har også valgt en hest at satse på i efteråret.

Der er mange overvejelser bag fordelene ved de 3 måder at generere leads på: Whitepaper-downloads, webinar-tilmelding og folk, der møder op til et fysisk arrangement.

Hør med i dagens episode, hvis du arbejder med b2b marketing.

Shownotes:

Hvad er det bedste greb til flere kunder i din B2B-forretning?

*Whitepapers*

– ++ Skrevet en gang og så er de klar.
– ++ Folk er vant til at downloade e-bøger og guides,
– — Folk læser det kun kort og så ikke mere
– — Skrift er passivt

*Webinars*

– ++ Folk giver dig fuld opmærksomhed i en time – meget værdifuldt
– ++ Permissions ofte lige så billige som whitepapers
– — Kræver faktisk arbejde hver gang du afholder det

*Fysiske events*

– ++ Det er meget værd at møde folk i person.
– ++ Rigtigt godt særligt til komplekse produkter.
– — Skalerer virkeligt dårligt.
– — Dyrt at arrangere.

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.