EP #298: 9/10 kører for lange retargeting-perioder – Her er den ideelle længde

Rigtigt mange virksomheder kører enten 14 dage eller 30 dages retargeting. Det er alt for langt.

Du finder den rette periode ved at bruge Google / Facebook Analytics. Se hvor lang tid der gør fra første session til køb på siden.

Du kan også bruge kohort-analyser i Facebook Analytics over 180 dage til at se, hvornår folk køber – særligt brugbart ved B2B og længere købsrejser.

B2C og webshop: Ofte +90 % på 2 dage.

B2B: Varierer meget og kan være lang, hvis perioden kan spores.

Nemmeste måde at hæve ROAS på retargeting er ved at køre mere intensivt i færre dage. De sidste dages RT er spild af penge og irriterer ofte brugeren.


Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.