EP #343: Pinterest annoncering er kommet til Danmark, og vi er allerede igang

Pinterest annoncering er endeligt åbnet i Danmark. Nu kan du oprette en annoncekonto og sponsorere pins på både søgeord og efter demografi samt adfærd. Det er et nyt og spændende socialt netværk – eller er det faktisk en søgemaskine?

Agenda:

  • Foreslået CPC: 1-2 kr.!
  • Keywords, interesser, upload af målgrupper – forskellige måder at danne målgrupper på
  • Mere end søgemaskine end et socialt netværk
  • Mere købsorienterede besøgende end fx FB og Twitter (siger Pinterest i hvert fald)
  • Mellem 3 og 10 % aktive brugere i DK afhængigt af hvem du spørger
  • 40 % af væksten i nye brugere sidste år kom fra mænd. Særligt vækst i DIY og outdoor-segmentet.


Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.