EP #52: Den perfekte attribueringsmodel (findes ikke)


Download episoden
I de senere år er marketing attribution blevet et vigtigere og vigtigere emne i takt med, dine brugere benytter flere platforme i salgsrejsen.

Er det Facebook, Google eller mail, der skabte salget – hvem attribueres hvad? Det taler Halfdan og Emil om i EP #52 af Marketing Brief. De kommer også med deres bud på en standardmodel, du kan bruge.

Typer (mange flere end disse)
– The First Interaction (100 første interaktion)
– The Linear model (Alle lige meget værdi)
– The Time Decay model (mere og mere værdi)
– The Position Based model (Eksempelvis 40% / 20% / 40%)

Men jeg har erfaret at man kommer langt med standard modellerne “u-shape” og “timedecay” – de giver et godt billede at hvad der sker med kanalers attribuerede værdi

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.