EP #345: De 5 første ting vi ville kigge på som nye CMOs i en virksomhed

Vi får en notifikation hver gang en forbindelse på LinkedIn får nyt job, og det sker ikke så sjældent.

Til jer – og alle andre, der har lyst til at kigge på egen virksomhed med friske øjne – kommer vi her med vores bud på de 5 ting, vi ville kigge på allerførst som nye CMOs i en virksomhed.

Emils liste:

  1. Marketing team sammensætning
  2. OKRs (målsætning)
  3. Channels
  4. Revenue team (Salg, marketing, kundeservice)
  5. Systemer

Halfdans liste:

1) Kortlægning og sporing af hele kunderejsen
2) Marketing attribution – hvad driver så salgene i dag?
3) Paid Ads på Facebook og Google
4) Samspil mellem salg og marketing
5) Team (internt vs eksternt)

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.