EP #165: NPS – Det eneste vigtige tal i din forretning (Net Promoter Score)



Download episoden
I 2003 udkom en artikel på Harvard Business Review. Titlen var:

The one number you need to grow.

Tallet – det eneste, du skal vækste – er din NPS. Din Net Promoter Score fortæller, om dine kunder er glade for dig eller ej. Alt andet er ligemeget, hvis dine kunder ikke er glade.

EP #165 af Marketing Brief handler om, hvad NPS er, og hvordan du nemt kan implementere det i din virksomhed. Sleeknote har allerede gjort det og Obsidian er på vej.

9-10: Promoters 7-8: Passives 0-6: Detractors NPS score: Du trækker den % af detractors fra promoters %. Du har 100 ratings med score 10 og 9 (57% af alle votes) Du har 75 ratings med score 6 til 0 (43% af alle votes) NPS score på 14. Hvad er en god NPS score? - Afhænger af branche. Eksempelvis har TV service provides en god NPS score, hvis den er over -1 (amerikansk undersøgelse lavet af Temkin Group) - Sleeknote NPS er på 30-ish - Det afhænger ufattelig meget af, hvem som bruger ens system eller har mulighed for at rate en. - System: delighted.com   Hvis det skal være, så undgå cherry-picking - systemet mister værdien Risiko for at tabe kunder ved at minde dem om, det går dårligt Frekvens i en forretning med løbende forhold (som Obsidian og Sleeknote) - hvor ofte?

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/livsstiltips.se/marketingbrief.dk/wp-content/themes/marketingbrief/footer.php on line 21