EP #165: NPS – Det eneste vigtige tal i din forretning (Net Promoter Score)



Download episoden
I 2003 udkom en artikel på Harvard Business Review. Titlen var:

The one number you need to grow.

Tallet – det eneste, du skal vækste – er din NPS. Din Net Promoter Score fortæller, om dine kunder er glade for dig eller ej. Alt andet er ligemeget, hvis dine kunder ikke er glade.

EP #165 af Marketing Brief handler om, hvad NPS er, og hvordan du nemt kan implementere det i din virksomhed. Sleeknote har allerede gjort det og Obsidian er på vej.

9-10: Promoters
7-8: Passives
0-6: Detractors

NPS score:
Du trækker den % af detractors fra promoters %.

Du har 100 ratings med score 10 og 9 (57% af alle votes)
Du har 75 ratings med score 6 til 0 (43% af alle votes)

NPS score på 14.

Hvad er en god NPS score?
– Afhænger af branche. Eksempelvis har TV service provides en god NPS score, hvis den er over -1 (amerikansk undersøgelse lavet af Temkin Group)
– Sleeknote NPS er på 30-ish
– Det afhænger ufattelig meget af, hvem som bruger ens system eller har mulighed for at rate en.
– System: delighted.com

 

Hvis det skal være, så undgå cherry-picking – systemet mister værdien

Risiko for at tabe kunder ved at minde dem om, det går dårligt

Frekvens i en forretning med løbende forhold (som Obsidian og Sleeknote) – hvor ofte?

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.