EP #255: Marketing vs. Salgsafdeling

Marketing vs. salgsafdelingen.

Men hvorfor er det egentligt versus?

Det to afdelinger er dybt afhængige af hinanden. Og spørgsmålet er om det overhovedet skal være to forskellige afdelinger – eller om de skal merges (enten ved at sidde ved siden af hinanden eller ved brugen af et system der lægger op det som Hubspot).

  • Hvorfor hænger de typisk sammen?
  • Marketing vs. salg
  • Leads vs. kvaliteten af leads
  • Hvordan får man et godt samarbejde på benene?
  • Skal marketing og salg være samme afdeling ano 2018?

Tips:
– Samme mål
– Budget
– Forståelse for hinanden (prøv hinandens roller)
– Pipeline forståelse

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.