EP #341: Learnings fra +150/200 solgte billetter til Social Ads Conference

Obsidian afholder Social Ads Conference i efteråret. Det er en konference om betalt annoncering på sociale medier. 3/4 af billetterne er solgt 2 måneder før konference afholdes. EP #341 handler om, hvilke kanaler der solgte dem og de learnings, der er gjort første gang. Super relevant for dig der selv overvejer at arrangere konferencer.

Shownotes:

Mail

85 % af salget er kommet fra mails. 2 store kampagner på en ca. 800 personer stor liste.

Liste er opbygget ved at sende ud til hovedliste på 10k samt Facebook ads og LinkedIn opslag.

Facebook

Vi har kørt understøttende kampagner på Facebook. Det har solgt ca. 10 %. Positiv ROI på kampagnerne – dog også til målgrupper, der kender os i forvejen.

LinkedIn opslag

Organiske LinkedIn opslag har bidraget med ca. 5 %.

Learnings

  • Vigtigt at give folk mulighed for at betale via faktura. 1/3 køber via faktura.
  • En helt blank Stripe-konto giver problemer. Flere personer har fået spærret deres firmakonto ifbm. betaling og det skaber ikke god stemning.
  • Prisstigninger er stadig et stærkt incitament. Vi kører 4 prisstigninger for at skabe sense of urgency.
  • Sidste dag sendte vi 4 emails på en dag. Den sidste mail solgte flest.

340 342