EP #322: Du kender ikke ITP 2.1, men det bør du: Det har lige ødelagt Google Analytics

ITP 2.1 – Intelligent Tracking Prevention – går ind og sletter alle dine cookies automatisk efter 7 dage. Det betyder, at Google Analytics ikke kan genkende en person efter 7 dage, men ser det som en helt ny bruger.

Det er problematisk for virksomheder med kunderejser over 7 dage, hvilket er næsten alle.

ITP 2.1 er allerede indført i Safari og Firefox. Det kan nemt være 30-40 % af dine besøgende.

Hør hvad det betyder, og hvad du kan gøre, i EP #322 af Marketing Brief.


Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.