EP #59: Gråzone online marketing – hvor vi aldrig bevæger os (eller..)



Download episoden
Hvis du kan scrape e-mails og køre AdWords på konkurrenterns navne, gør du det selv – selvom det er lovligt?

EP #59 handler om gråzone marketing. De ting, der måske er lige til den gode side – men de er samtidigt både effektive og lovlige.

Altid på 10 minutter.

  • SEO på konkurrenters brandnavn
  • AdWords på konkurrenters brandnavn
  • Scrape LinkedIn e-mails fra “skriv din e-mail opslag”
  • Scrape e-mails fra brancheforeninger m.v. og upload til FB
  • Gmail annoncering på konkurrenters brandnavn
  • Builtwith
    • Cold email (ikke i DK; MFL § 6)
    • Custom audience på Facebook (analyse af målegruppe + targeting)
    • Outbound call
  • Retargeting på unsubscribes
  • LinkedIn udtræk af contacts + lookalike + person tilbud
  • Ring til email subscribers, som har vist interesse
  • Pixel swapping / email list swapping på Facebook
  • 1-1 targeting af influencers. Super personligt – og gerne freaky.
  • Opbygning af internet persona’er, som hjælper med at skabe hype omkring ens brand

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.