Google Signals: Endeligt kommer Cross Device Tracking til Google Analytics


Download episoden
Google Analytics’ måske største svaghed – og Facebook Analytics’ største partytrick – er cross device tracking. Men det er Google Analytics ved at gøre noget ved. Vi taler om, hvor langt de er kommet – og hvad fremtiden byder på.

“The key condition for the new feature to collect and return data is that users have turned on the Ads Personalization settings, allowing thus Google to use their info to personalize ads,

Google Signals is a new Google Analytics Cross Device Report, similar to the User-ID report.”

  • Kun for brugere med ads personilization slået til
  • Skal være logget ind på Googles platforme
  • Forsøg på at mitigere Facebook Analytics, der har cross device for 70 % i DK (logget ind på FB)

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.