EP #116: Facebook straffer nu langsomme landingssider på mobilen (og vil have dig til at bruge Canvas & Lead Ads)


Download episoden
Google gjorde det for et par år siden og nu følger Facebook trop: Hvis du har en langsom landingsside, bliver det dyrere og sværere for dig at annoncere på Facebook.

En tung og langsom landingsside er, særligt på mobilen, en dårlig oplevelse. Det vil Facebook ikke give brugerne.

Det kan du gøre 2 ting ved:

  1. Enten hastighedsoptimere din side
  2. Eller bruge Facebooks native formater som Canvas, Lead Ads og Collections

Det sidste er en del af masterplanen.

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.