EP #277: Vores 3 største learnings i Facebook Attribution (indtil nu)

Facebook skal give dig svar på spørgsmålet:

Hvor meget får jeg egentligt ud af mine marketingkroner på den enkelte kanal?

Glem last click og position based – fra nu af er din attribuering (i hvert fald på Facebook) data driven!

Vi har opsat Facebook Attribution på de første mange store webshops især. Hør vores største learnings indtil nu her.

1

10 % starter på desktop og slutter på mobil

40 % starter på mobil og slutter på desktop

50 % starter et andet sted end de sluttede – fanger Google Analytics ikke

2

Position based med 40 % er tættest på virkeligheden (ifht data driven)

3

E-mail har højeste reelle konverteringsrate

Brug Lead Ads !!!

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.