EP #171: Facebooks 2018-newsfeed opdatering


Download episoden
Medierne bør frygte den og annoncører bør glæde sig:

Facebook ændrer i news feed.

Det betyder bl.a. 20 % mindre plads til medier og at du som brand får sværere ved at trænge igennem, hvis du ikke vil betale for det.

Til gengæld kan det være gode nyheder for os annoncører – hør hvordan i EP #171 af Marketing Brief.

Actions:

Live video:
“Page posts that generate conversation between people will show higher in News Feed. For example, live videos often lead to discussion among viewers on Facebook – in fact, live videos on average get six times as many interactions as regular videos.”

Groups:
Lav groups for dine målgrupper og deltag aktivt – som brand ambassadører.
“In Groups, people often interact around public content.”

Bliver Facebook mere i stil med Reddit – hvor der er subreddits for interesser osv?

  • Facebook fjerner ikke brand-content. Kun dårlig brand-content.
  • Facebook har tidligere fjernet brand-content (fuldstændig!). Det bliver endda nævnt i Pressemeddelelsen. Det er ikke, hvad de gør her. Dengang blev de gemt i “explore tab”.

Mark sagde, at han ville “fix” Facebook i 2018.

Pressemeddelelse
https://newsroom.fb.com/news/2018/01/news-feed-fyi-bringing-people-closer-together/

Zuck update
https://www.facebook.com/zuck/posts/10104413015393571

“…we’ve always put friends and family at the core of the experience.”

“But recently we’ve gotten feedback from our community that public content — posts from businesses, brands and media — is crowding out the personal moments that lead us to connect more with each other.”

“The first changes you’ll see will be in News Feed, where you can expect to see more from your friends, family and groups.”

Det er ikke første gang, at Facebook har lavet denne kommentar.

Facebook viser nu content baseret på:
– Hvor mange reagere på en post (ikke noget vildt nyt der)
– De foretrækker posts, som giver kommentarer imellem “MENNESKER” og ikke brand -> individ
– Prioritering af friends/family over brand content

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.