EP #390: Facebook Annoncering i 2020

Facebook annoncering er stadig et af de vigtigste områder for Obsidian Digital og Sleeknote i 2020. Hør Halfdan og Emils tanker om, hvad de store trends er, og hvordan du forbereder dine annoncer på dem. 

De store trends:

  • CPM stiger, og der kommer mere fokus på det kreative (same old story)
  • Antallet af visninger begynder måske at falde i news feed, og du skal være klar der hvor de samles op (Instagram, Stories m.v.)
  • Stories bliver i højere grad et konverterings-medie
  • Facebook kæmper en kamp mod ITP, adblockers mm. og har sværere ved at vise værdien af platformen – hvad sker der her?

Hvordan er du god til Facebook ads i 2020?

  • Solid algoritmeforståelse; valg af rigtige budmodeller, kampagnemålsætninger, 100 % korrekt opsætning af sporing fra starten af
  • Et kreativt team; teknikken skal sættes op én gang, det kreative skal hele tiden fornyes; en virkeligt dygtig copywriter og videomand er nogle af de vigtigste forudsætninger
  • Brug af Facebook korrekt i funnel; ikke nødvendigvis til at lukke salget, men nærmere til at starte kunderejsen

Hvad kommer vi til at se mindre af?

  • Organisk er næsten væk nu
  • Facebook Live er næsten væk igen
  • Chatbots er blevet nerfed (liste-funktionaliteten er væk)
389 391