EP #117: CAC – Customer Acquisition Cost


Download episoden
Customer Acquisition Cost – ofte forkortet CAC – er et af de vigtigste tal i din forretning.

Hvor meget koster det at få en kunde?

Og hvordan holder det tal sig i forhold til et lige så vigtigt til i form af CLV – Customer Lifetime Value?

Det taler Halfdan og Emil om i EP #117 af Marketing Brief.

  • Spend / nye kunder = CAC
  • LTV 12 månder / 5 = CAC target
  • LTV 12 måneder / CAC = CAC procentpoint (eksempelvis 5.1)
    Den skal helst være over 3
  • Husk nu alt dit spend (løn, tools)

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.