EP #350: Custom Intent på YouTube: Genvejen til billige Google Ads’ klik

Den her skal du lytte til, hvis du arbejder i et marked, hvor Google Ads er ved at blive dyrt!

Med Custom Intent på YouTube og efterfølgende retargeting på FB og budjustering på Search, kan du lave nogle rigtigt gode resultater.

3-trins raket:

1) Custom Intent med YouTube i upper funnel. Brug både keywords og URL’er. Det indhold skal være ordentligt. Videoer under 30 sekunder m.v.

2) Lav retargeting:

Hvis folk klikker, retargeting på klik
Hvis folk ser videoen, retargeting på den visning
Hvis folk ikke ser videoen, ny retargeting

3) Search Ads kun for de personer, der har set videoen – vi ved, de er kvalificerede, så vi kan byde højere end ellers.

Vi har god succes med bl.a. lidt dyrere items. Med godt videomateriale er YouTube ved at blive en seriøs contender her.

2 cases i det:
1) Skab brand omkring premium produkter
2) Omgå høje klikpriser, fx boligadvokat og kviklån

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.