EP #125: Content curation (og hvorfor et blogindlæg ikke længere er nok)


Download episoden
Når du i dag ‘forbruger’ indhold (vores bedste forsøg på en oversættelse af det mere mundrette ‘consuming content’ på engelsk), sker det så på skrift, lyd eller video?

Vi mennesker er forskellige – og derfor er det også forskelligt, hvordan vi foretrækker at ‘optage ny information’ (endnu et forsøg).

EP #125 handler om content curation, hvor grundtanken er at stille dit indhold til rådighed på forskellige platforme og teknikker – ligesom dette podcast kunne laves om til et blogindlæg, en video og en LinkedIn-Pulse-indlæg..

Find det format, som du er bedst til.
– Lyd, video eller tekst.

Video kan du tage lyden fra og lave til podcast. Derudover kan du få en, som er dygtig til at skrive til at lave et blogindlæg om emnet.

Lav social updates med elementer “actions” fra videoen

  • Lav LinkedIn pulse
  • Kommenter på relevant #hashtag
  • Quora om emnet
  • Relevante forums
  • YouTube kommentarer (undervurderet)
  • Spørg efter gæsteindlæg
  • Lav et webinar om emnet –> lav en ebook evt. når du har lavet et par indlæg

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.