EP #228: Sådan udregner du livstidsværdien (CLV) med Facebook Analytics


Download episoden
Facebook Analytics har mange fine funktioner – men særligt brugbar er muligheden for at udregne livstidsværdien over 6 måneder, hvis du har opsat dine Purchase-events rigtigt.

Særligt for webshops er dette enormt brugbar data ifht., hvad det må koste at købe en kunde ind.

Konkurrencen i mange brancher med AdWords er så tilspidset, at du ikke længere nødvendigvis tjener penge på første salg. Med livstidsværdi i Facebook Analytics kan du se, hvornår du så tjener penge – og derved regne ud, hvilken ROAS / CPA / CAC, du kan tåle fra starten af.

  • Facebook Analytics
  • Kohort-analyser
  • Livstidsværdi

Dine brugere er 2-3x så meget værd på 180 dage som på 28 dage.

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.