EP #243: Vores bedste tips til at minimere churn


Download episoden
Churn er den store modstander i enhver subscribtion-baseret forretning. Sleeknote er 100 % abonnement og Obsidian er 3/4 – og derfor er det at minimere churn essentielt i begge forretninger.

I EP #243 får du – i sædvanligt komprimeret format – vores bedste tips til at minimere dit churn, hvad end du er SaaS eller konsulentvirksomhed.

  • Tag de rigtige kunder ind fra starten af
  • Vær fleksibel i down-perioder som juli og december
  • Varierende produkter – vi kan både eksekvere, hjælpe med konsulentsparring eller undervise med Academy
  • Gør tilfredsheden kvantificerbar med NPS
  • Skab lynhurtigt værdi (første måned for os)
  • Customer Churn %
  • Revenue churn vigtigere
  • Kundeservice metrics
  • Product metrics (Mixpanel)
  • Email trigger flows baseret på actions de foretager sig / ikke foretager sig
  • NPS
  • Spørg efter feedback (end trial, de blev kunder, de churned, ring til dem)
  • Milestone (tshirts, emails, opkald, personlig besked)

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.