EP #109: Bedre emnelinjer til e-mail marketing (og hvorfor open rate ikke er den ultimative KPI)


Download episoden
At skrive en god emnelinje er en kunstart – og måske det vigtigste du gør, når du udsender en e-mail. Hvis emnelinjen ikke fænger, klikker folk sig ikke ind.

EP #109 af Marketing Brief handler om at skrive bedre emnelinjer og hvordan du får flere til at åbne dine gode e-mails.

  • Folk misforstår open-rate
  • Personaliseringshack – skriv alt med småt i emnelinjen
  • Merge tags med segmentvariabler
  • Stærke følelser – skriv alt med stort
  • Specifikke tal – 23,6% istedet for 30% (tillid og valid data)
  • Prøv emojis
  • Misforstået antagelse med udelukkende navn som afsender og ikke navn + brand

Template for at udfylde emnelinje:
– Konfrontation: – Nysgerrig:
– Hvordan: – Humør:
– Tal:
– Holy-shit:
– Udtalelse:
– Tidsbegrænset:
– Tips:
– Advarsel:

  • Skriv til en enkelt modtager, ikke en gruppe
  • Gensend uåbnede mails
  • Urgency, urgency, urgency
  • Video: Billede: Rapport:

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.