EP #319: B2B Marketing Attribution feat. Lars Grønnegaard

Marketing attribution for B2B virksomheder er et sindssygt spændende, men også komplekst område. For at kaste lys over det taler vi med Lars Grønnegaard fra Dreamdata.io om bl.a. revenue based attribution.

  • Hvorfor er B2B attribution svært?
    • Lange salgscyklusser
    • Mange stakeholders
    • Hullet mellem marketing og salg
  • Hvilke fejl begår folk oftest ifht. Attribution?
    • Hvilken attributionsmodel er rigtig?
  • Hvad opdagede I ved trustpilot, da I blev bedre til attribution?
  • Hvordan attribuere man til omsætning som først kommer senere?
  • Hvorfor skal man attribuere til omsætning skabt?
  • Hvordan kan man attribuere revenue til content?

Få besked ved lancering

Subscribe on iTunes
@halfdantimm

Halfdan Timm – Jeg er partner i bureauet Obsidian Digital. Her hjælper jeg vores kunder med at sætte og eksekvere digitale strategier. Jeg er særligt dygtig til leadgenerering og er tidligere stifter og direktør i JUF.dk ApS, der i 2015 blev solgt til Ageras A/S. Udover mit daglige arbejde underviser jeg løbende i online markedsføring og er forfatter til Danmarks eneste bog om Facebook annoncering. Fra Odense, men bor i København.

@Emilgkristensen

Mit navn er Emil Kristensen, og jeg er til dagligt CMO og co-founder af Sleeknote. Sleeknote hjælper dagligt JYSK, Irma, Falck, Nordea, Jem & Fix, Berlingske, COOP, Hummel og +900 andre virksomheder med at indsamle flere nyhedsbrevstilmeldinger. Derudover blogger jeg om leadgenering, email marketing, content marketing og SaaS. Slutteligt holder jeg foredrag, underviser og rådgiver i email-markedsføring og leadgenerering.